• avusturyalı grup. 1983 eurovision şarkı yarışması için bir araya getirilmiş solistlerden oluşmuştu.

    (bkz: hurricane)
    (bkz: gary lux)
  • moritz rinke tarafından kaleme alınan ve bu sezon dasdas tiyatro tarafından sahnelenecek olan oyunun oyuncu kadrosunda mert fırat, tülin özen, volkan yosunlu, ece çeşmioğlu, evren bingöl ve ece özdikici bulunmakta. gösterim tarihleri ise şimdilik 27 ve 29 eylül 2019 olarak belirlenmiş.
  • 29 eylül'de mert fırat, tülin özen, gün koper, naz çağla ırmak, evren bingöl ve pervin bağdat kadrosuyla sahnelendi.

    naz çağla ırmak'ı beğendim. 24 yaşında bir kızın senaryo gereği girdiği 14 yaş ergen tripleri için senaryoyu eleştirmek gerekiyor, yoksa üzerine düşeni fazlasıyla yaptı.

    genel olarak eğlenceli bir pazar günü yaşattı. sosyal medya like çılgınlığını, "ben, ben" çağını eleştiren bir oyunu, daha alkışlar bitmeden "westend" etiketiyle story atmaya çalışan tipler için bile görmeye değer :)))
  • insanların ön yargılarını yıkmayı amaçlayan bir tiyatro.

    tiyatronun anlatmaya çalıştığı nokta hepimizin kendi dünyamıza çok fazla odaklanmamızdı. kendi dünyamızın dışında olan bitenle çok ilgilenmiyoruz. afrika'da suriye'de nedeni belli olmayan savaşlarda ölen çocuklar umuruzda olmuyor çoğu zaman.

    çoğu zaman siyasi görüşümüz her şeyin önüne geçebiliyor. hatta bu tiyatroda kadın(tulin özen) suriye diye haykırırken, hatta alkış beklerken, hiçbirimiz tepki veremedik neden çünkü ülkemizde mülteci istemiyoruz, o mülteciler bizim yaşam standardımızı düşürüyor.

    peki suriye'de ölen çocuklar hatta bebekler bir alkışı haketmediler mi?
  • birbirine.. bi de öyle böyle diil acayip büyük yalanlar söyleyen 3-5 kişinin bi araya gelme ihtimalini hesaplamaktan aciz bi yazarın..
    mert fırat'ın sıkıla sıkıla oynadığı.. ve bu sıkıntı yüzünden de yeteneğini tam ortaya koyamadığı..
    tülin özen'in yine yeniden aynı oynadığı..
    naz çağla ırmak'ın kendini oyuna adadığı.. ve bunun karşılığını da oyunun körleri arasında şaşı olarak aldığı..
    gün koper'in sahne dışı sandalyede otururken "ulan gün daha küçük daha küçük !!" diye düşündüğü, yani aslında herşeyi farkında olduğu, ama değiştiremediği..
    çok klişe sistem mesajlarıyla dolu..
    maalesef olmasa da olur bi oyunudur..
  • internetten çok uygun bir fiyata canlı olarak izlenebilen oyun. sanırım ocak ayında bir gösterimi daha olacak.

    biraz önce canlı olarak internetten izledim. şu acayip günlerde keyifli bir gece oldu. ekrandan da olsa bir yıl sonra canlı olarak tiyatro izlemek çok güzel. umarım söz verdikleri gibi devamı da gelir.

    seyircisiz tiyatro oynamak, bir tiyatro sanatçısı için çok zor olmalı.

    teşekkürler, ayakta alkışlıyorum...
  • bugün internet üzerinden canlı olarak bir gösterimi daha olan, çağımızla alakalı hepimizin bildiği ama çoğu zaman düşünmediğimiz konulara değinen tiyatro oyunu.
    tülin özen gerçekten nasıl hep aynı olmayı başarıyor anlamıyorum. jest ve mimikleri her rolde o kadar aynı ve durağan ki rol gereği sinirlendiği anlar çok göze batıyor. gerçi yine de doğal bulduğum bir oyuncu kendisi. katıldığı youtube kanallarında ya da canlı yayınlarda çok egosuz ve içten biri gibi duruyor.
    bence genel olarak güzel bir oyundu, en azından içinde bulunduğumuz dönem süresince desteklemek gerektiğini düşünüyorum. sonuçta netflix her zaman izliyoruz.
    her şey normale döndüğünde online tiyatro devam ediyor olsa izlemem orası ayrı, şahsen normalde perde arkasında görmemiz gereken oyuncuların sıralarını bekleme anlarını, kamera açısı yüzünden görmek hiç hoşuma gitmedi.
  • frankfurt'un zengin semti.
  • türkiye'de batının sonu ismiyle tiyatroya aktarılan moritz rinke'nin oyunu.mert fırat,tülin özen,naz çagla ırmak, gün koper başlıca oyuncularıdır.

    ilk defa online olarak tiyatro izledim maalesef canlı izlemenin yerini tutmuyor.
  • dasdasonline sitesinden online olarak izlenebilen oyunlardan biri.

    canlı etkinlik ise 6 nisan, cuma akşamı dasdas sahne'de.

    oyun hakkında:
    moritz rinke bu yüzyılın tüm bireysel trajedilerinin komedisini sarsıcı bir dille ortaya koyuyor.eduard ve charlotte şehirden uzakta lüks bir mahalledeki yeni evlerinde yıllar sonra yeniden buluştukları eski bir arkadaşlarını ve komşularını ağırlarken, pandora’nın kutusu açılmaya başlar, konuşulmaya cesaret edilemeyen konular, sınırlarda dolaşan konuklar, saatler geçtikçe beklenmeyen dönüşümleriyle ön yargılarımızı alt üst ederler. "

    yazan: moritz rinke
    çevirmen: hakan saygun
    oyuncular: evren bingöl, gün koper, mert fırat, naz çağla ırmak, tülin özen, pervin bağdat

    1967 yılında worpswede / almanya'da doğan, çok sayıda edebiyat ödülü sahibi roman ve oyun yazarı moritz rinke 2013’te tarabya kültür akademisi’nin bursiyeri olarak istanbul’da bulunmuş, iksv salon’da bir oyun yazarlığı atölyesi de yönetmiş.

    ‘westend - batının sonu’oyununun yönetmeni tuğsal moğul, süpervizörü hakan savaş mincan. sahne ve ışıktasarımını cem yılmazer,kostüm tasarımını eylül gürcan, koreografiyi deniz atlıüstleniyor.

    izlemeden önce bile, oyunun adından içerdiği dualite (ikilik) hissediliyor. bilindiği gibi, westend, hem new york, londra ve berlin’de mevcut birer semtin adı, hem de sözlük anlamı olarak batının sonudur. moritz rinke, goethe’nin, mutlu bir çiftin, evlerine gelen iki ziyaretçi yüzünden huzurlarının bozulmasını irdeleyen seçilmiş yakınlıklar’ına gönderme yaptığını belirttiği oyununda, öyküsünü ikilikler ve karşıtlıklar üzerinden aktarıyor.

    kaynak ve etkinlik hakkında bilgi
hesabın var mı? giriş yap